Наша адреса:

18015, м. Черкаси,

вул. Митницька, 59.

тел. 63-08-83

Травень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

postheadericon Формування емоційного інтелекту дошкільників

Дошкільний вік це первинний етап соціалізації особистості. Це період активного розвитку не лише фізичної, але й емоційно-вольової та пізнавальної сфери. Дитина вчиться розуміти почуття та емоційні стани інших, реагувати, сприймати, оцінювати власні та вчинки інших, формується модель поведінки, характер, спосіб засвоєння інформації. В нових обставинах та колективі малюки апробують свої можливості самостійного життя, навчаються висловлювати свої бажання та формулювати прохання. Саме в дошкільному віці дитина починає свідомо формуватись як особистість – вчиться взаємодіяти з іншими, товаришувати, ділитись, миритись, тощо.

Від того наскільки дитина емоційно розвинута залежить її здатність щиро радіти успіхам, засмучуватись у разі невдач, захоплюватись, товаришувати, наслідувати емоційно значимий об’єкт ( це може бути вихователь, подружка чи мультиплікаційний герой,  а не лише мама).

Емоційна сфера дитини має величезний вплив на сприйняття дитиною оточення та себе в ньому, засвоєння знань та оволодіння навичками  в процесі навчання, взаємодію в колективі та соціалізацію, здатність бути самостійною та критично мислити, формування емоційного інтелекту.  

Формування емоційного інтелекту дитини – одне з основних задач педагогів та батьків для розвитку повноцінної особистості дошкільника. Адже емоційний інтелект – це здатність розуміти власні емоції, керувати ними, можливість співпереживати та контролювати міжособистісні взаємодії. Сформований рефлексивний компонент – ознака зрілої особистості.

Завдання батьків навчати дитину розуміти та проговорювати свої стани та емоції, давати адекватно їх відреаговувати. Якщо дитині радісно – порадійте разом з нею, якщо сумно – розділіть її смуток… Навчайте дитину співпереживати, жаліти, бути чуйними. Читайте емоційні оповідання, театралізуйте. Навчайте проявляти весь спектр емоцій та формуйте передумови до вольової саморегуляції дитини. Пам’ятайте, що будь-яка дитяча істерика – це невміння дитини заявити про якесь своє дуже сильне бажання чи потребу(нагальну чи уявну). Комунікуйте, домовляйтесь, вчіть дитину та разом з нею вчіться дипломатичним взаєминам, виховуйте особистість.

 Для занять з розвитку емоційно-вольової сфери, психологом ЗДО використовуються наступні вправи та ігри:

-«Кубик емоцій» ( диференціація та засвоєння різних емоційних проявів);

-«Квітка настрою» (саморефлексія);

-«Покажи як…» (імітація емоційних  проявів);

-«Що відчуває…»( розігрування ситуацій за картками-почуттів, пояснення чому ми відчуваємо себе саме так в певних ситуаціях);

-«Я – молодець»( формування позитивної самооцінки, вміння аналізувати);

-«Давай домовлятись»;

-«Якби я був…»;

-«Тух-тібі-дух», «Повітряна куля», «Австралійський дощ», «Їжачки» (на відреагування актуальних станів), тощо.

Емоційний стан кожного учасника освітнього процесу створює в комплексі емоційний фон, або мікроклімат колективу. Від того як педагоги організовують навчально-виховний процес залежить загальний емоційний фон групи. 

Нас можна знайти на facebook