Загальні положення
1.1. Цей Статут розроблений на підставі Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 №305 (із змінами), і є документом, який регламентує діяльність дошкільного навчального закладу (дитячий садок) спеціального типу №31 «Калинка» Черкаської міської ради.
1.2. Дошкільний заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими актами, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Черкаської міської ради і її виконавчого комітету, наказами департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 305 та цим Статутом.
1.3. Дошкільний навчальний заклад створено на підставі рішення виконкому Черкаської міської Ради депутатів трудящих від 17.07.1963 року №500 «Про затвердження акту державної комісії на приймання в експлуатацію 2-х поверхового будинку дитячих ясел-садку на 135 місць, збудованого по вул. Піонерській №59 в м. Черкасах».
У 1980 році на підставі рішення Придніпровської районної Ради народних депутатів м. Черкас дитячий садок перепрофільовано на компенсуючий для дітей з порушеннями мови.
У 2007 році дошкільний заклад перейменовано на дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) спеціального типу №31 «Калинка» Черкаської міської ради.
1.4. Дошкільний заклад належить до міської комунальної власності. Власником майна є Черкаська міська рада (далі – власник), яка через уповноважений орган – департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, здійснює управління, фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, споруди, обладнання, транспортні засоби, організовує ремонт і будівництво приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
1.5. Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію ,корекцію мовленнєвих розладів та готовність продовжувати освіту.
1.6. Головним завданням дошкільного закладу є:
– збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
-здійснення корекційної-розвиткової роботи з дітьми із ТПМ (тяжкими порушеннями мовлення),активізація просвітницької діяльності серед батьків з питань подолання мовленнєвих порушень;
– виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
– формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
– виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
– здійснення соціально-педагогічного патронату сім’ї.
1.7. Діяльність дошкільного закладу будується на таких принципах:
– доступність для кожного громадянина освітніх послуг, що надаються системою дошкільної освіти;
– рівність умов для реалізації задатків, нахилів, здібностей, обдарувань, різнобічного розвитку кожної дитини;
– єдність розвитку, виховання, навчання і оздоровлення дітей;
– єдність виховних впливів сім’ї і дошкільного навчального закладу;
– наступність і перспективність між дошкільною та початковою загальною освітою;
– світський характер дошкільної освіти;
– особистісно-орієнтований підхід до розвитку особистості дитини;
– демократизація та гуманізація педагогічного процесу;
– відповідність змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти особливостям розвитку та стану здоров’я дитини дошкільного віку.
1.8. Дошкільний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством, державою за:
– реалізацію головних завдань, визначених законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства»;
– безпечні і нешкідливі умови освітньої діяльності;
– дотримання Базового компонента дошкільної освіти;
– дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
– дотримання фінансової дисципліни, збереження матеріально-технічної бази.
1.9. Дошкільний заклад має право:
– визначати форми та засоби організації навчально-виховного процесу згідно програм розвитку дітей із затверджених в установленому порядку Міністерством освіти і науки України;
– спільно з вищими навчальними закладами, їх кафедрами або філіалами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
– організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації педагогічних працівників на базі інституту післядипломної освіти педагогічних працівників;
– отримувати кошти і матеріальні цінності від органів державного управління, юридичних і фізичних осіб у порядку визначеному чинним законодавством України;
– розвивати власну матеріальну базу;
– спрямовувати кошти дошкільного закладу на будівництво або благоустрій закладу в межах та порядку визначеному чинним законодавством України.
1.10. В дошкільному закладі визначена українська мова навчання.
1.11. Дошкільний заклад є юридичною особою, має печатку і штампвстановленого зразка, бланки з власними реквізитами,реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства.
1.12. Дошкільний заклад може входити до складу навчально-виховних комплексів, навчальних закладів різних типів і рівнів акредитації, а також навчально-виховних об’єднань з дошкільними, позашкільними, та іншими навчально-виховними закладами для задоволення культурно-освітніх потреб вихованців.
1.13. Дошкільний заклад створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання.
1.14. Контроль та нагляд за організацією медичних та санітарно-гігієнічних заходів з охорони здоров’я, якістю харчування вихованців дошкільного закладу покладається на органи охорони здоров’я міста та територіальну санітарно-епідеміологічну службу.
1.15. Дошкільний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням про дошкільний навчальний заклад та даним Статутом.
1.16. Взаємовідносини дошкільного закладу з юридичними та фізичними особами визначаються згідно з чинним законодавством, договорами, що укладені між ними.
1.17. Дошкільний заклад діє на підставі Статуту, який розробляється закладом, погоджується департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, затверджується власником і реєструється відповідно до чинного законодавства.
1.18. Ліквідація та реорганізація дошкільного навчального закладу здійснюється відповідно до законодавства. https://cloudfastads.ru/data/iframe/26915/desktop/5bd6d48d4685df770e9ce60f